• Foto-4-920-250
  • Foto-3-920-250
  • Foto-2-920-250
  • Foto-1-920-250

Geschillencommissie Wonen

Geschillencommissie wonenTapijt volgt een lange weg voordat het bij de klant op de vloer ligt. Vanuit de fabriek in Nederland of in het buitenland komt het via de groothandel of importeur eerst bij u,  de tapijtadviseur, terecht voordat het uiteindelijk in de woning van de klant komt te liggen.

Hoewel de tapijtbranche zo zorgvuldig mogelijk met het tapijt omgaat, kan er natuurlijk wel eens iets mis gaan. Indien het vermoeden bestaat dat de klacht het gevolg is van een fabricagefout, neem dan contact op met de fabrikant, groothandel of importeur van het tapijt.

Ondanks al uw goede zorgen, het juist tapijt advies, het correct plaatsen van het tapijt, kan de klant ontevreden zijn. Mocht u, om wat voor reden dan ook, niet met de klant tot een oplossing kunnen komen, dan kunt u zich richten tot de Geschillencommissie Wonen. Dit is een door de overheid erkende instantie waarbij ook consumentenorganisaties zijn betrokken.
 
Voorwaarde is wel dat u erkend leverancier bent van de brancheorganisatie INretail of dat u bent geregistreerd bij de Geschillencommissie Wonen. De kosten voor de behandeling van een geschil (klachtengeld) zijn afhankelijk van het factuurbedrag. De uitspraak is bindend voor beide partijen.
 
Voor meer informatie kijk op de websites van:
Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) www.geschillencommissie.nl 
INretail www.inretail.nl