• Foto-1-920-250
  • Foto-2-920-250
  • Foto-4-920-250
  • Foto-3-920-250

Het commerciële verkoopgesprek

Het commerciële verkoopgesprek

Het is goed dat u als verkoper actief aanwezig bent in de winkel, maar u moet wel aan de klant laten merken dat u voor hem klaar staat als hij dat wenst. Stop daarom met waar u mee bezig bent en zorg dat u oogcontact maakt met de klant. Zelfs als u al met een klant bezig bent, is het mogelijk een andere klant met een blik te verwelkomen en u dan weer naar de eerste klant te richten.

Garantiebewijs

Garantiebewijs

Op bijna elk tapijt wordt enkele jaren garantie gegeven. Deze garantie is aflopend. Dat wil zeggen dat wordt uitgegaan van een waardedaling van het tapijt door het gebruik er van. Is de garantietermijn bijvoorbeeld drie jaar, dan zal de waarde van het tapijt ieder jaar met 33% afnemen.

Klachtenbehandeling

Klachtenbehandeling

Klachtenbehandeling is een onderdeel van serviceverlening en after-sales. Veel verkopers beschouwen een klagende klant als lastig. Ze vergeten daarbij dat de klant naar de winkel is teruggekomen en dus vertrouwen in de winkel heeft. In zekere zin is het dus prettig dat de klant komt klagen.

Geschillencommissie Wonen

Geschillencommissie Wonen

Tapijt volgt een lange weg voordat het bij de klant op de vloer ligt. Vanuit de fabriek in Nederland of in het buitenland komt het via de groothandel of importeur eerst bij u,  de tapijtadviseur, terecht voordat het uiteindelijk in de woning van de klant komt te liggen.

Vlekkenadvieslijn voor tapijtverkopers

Vlekkenadvieslijn voor tapijtverkopers

WoonWerk heeft een Vlekkenadvieslijn. Deze advieslijn voor woninginrichters over reiniging en onderhoud van tapijt is een samenwerkingsverband tussen WoonWerk, de specialist in tapijtonderhoud James en de Verenigde Nederlandse Tapijtfabrikanten (VNTF/Modint).